2019-01-24

Historielagsmøte 24 jan 2019 - Menstad Bydelshus

Torsdag 24. januar 2019 ble det holdt et informasjonsmøte på Menstad Bydelshus, hvor historielaget ble presentert.

Denne gang var det Gjerpen Historielag selv som stod for arrangementet, og over 50 personer mødte opp.

Formannen Thor Wølner Gundersen ønsket velkommen og

fortalte om hva som hadde skjedd siden oppstarten.

Jan Christensen overtok og la fram lagets tanker og ideer for videre aktiviteter. Det ble nevnt innsamling av bilder, historier, dokumenter av forskjellige slag, og ellers alt som hadde med Gjerpen å gjøre.

Det var også ønskelig å se på muligheten å starte en registrering av fornminner i skog og mark, men da måtte man nødvendigvis ha med flere medlemmer som var kjent i sine områder.

Navneforskning av også nevnt, samt det å intervjue gamle mennesker før det var for sent.

Det var noe respons fra salen, men vi kunne nok ha ønsket oss mere.

Deretter var det duket for en fremvisning av bilder i regi av Gard Strøm.
Han hadde plukket frem flyfoto av gårder i ytre Gjerpen, og det skapte mye respons og opplysende kommentarer fra tilhørerne.

Det ble registrert en del nye medlemmer i løpet av kvelden.